[:es]PP, Ciudadanos y Compromís ‘silencian’ la radio municipal[:CA]PP, Ciutadans i Compromís ‘silencien’ la ràdio municipal[:]

[:es]

Alfred Costa: “Es lamentable que justo al día siguiente de la jornada mundial de la Libertad de Prensa se retrase la puesta en marcha de un nuevo medio de comunicación”

La 97.3 de la frecuencia modulada seguirá emitiendo sólo música. El consejo de la radio de Torrent reunido en la tarde de ayer decidió paralizar el inicio de las emisiones en pruebas de Radio Torrent 97.3 previstas para hoy y anunciadas unas horas antes en los desayunos quincenales con los medios de comunicación por el concejal de comunicación, Alfred Costa.

Pese a que se trataba de un periodo de pruebas con un programa despertador e información local –“la habitual de una emisora local” para el concejal- y que Costa comunicó a los integrantes del consejo asesor que había invitado a todas las asociaciones locales a que presentaran sus proyectos para participar, tanto Partido Popular como Ciudadanos y Comprimís decidieron aplazar un proyecto “elaborado por profesionales del medio en los que no se ha confiado”.

Esta decisión además pone en jaque la reapertura oficial de la emisora que el mismo Costa quería llevar a cabo el próximo 12 de mayo sacando la radio a la avenida a la altura del ficus con un programa doblemente conmemorativo del inicio de las emisiones de Radio Torrente en la República hace 80 años y de la radio parroquial hace 60, en el que debían desfilar algunos protagonistas de aquellas primeras experiencias radiofónicas y diferentes representantes de colectivos sociales y culturales de la ciudad como miembros de las principales asociaciones, músicos locales, periodistas o personajes ilustres.

Alfred Costa, en declaraciones a Levante-EMV, criticaba la postura de de los grupos de la oposición que impedirá que un medio de comunicación municipal en el que pueden y tener voz y participar todos los colectivos de la ciudad pueda funcionar con normalidad: “Es lamentable que justo al día siguiente de la jornada mundial de la Libertad de Prensa, se retrase en Torrent un proyecto que supone la puesta en marcha de un nuevo medio de comunicación”. El mismo periódico informa de que fuentes municipales tienen la sospecha de que “ciertos grupos lo que pretenden es vetar a personas concretas que puedan participar en programas porque les son incómodas”.

La radio municipal, que fue financiada con subvenciones procedentes del denominado ‘Plan E’ del gobierno de Zapatero y que costó cerca de 1.200.000€, se puso en marcha en julio de 2011 bajo el gobierno del Partido Popular de María José Catalá, que concedería un contrato de servicios a Inma Sánchez Casabán, persona que hasta ese momento había trabajado en su gabinete de prensa. Desde sus inicios y hasta su cese de emisiones por la expiración del contrato en julio del año pasado, la emisora ha estado envuelta por la polémica y ha sido el foco de numerosas críticas, especialmente de Comprimís que, curiosamente, veta ahora su reapertura pese a que se había confeccionado el consejo asesor que debía supervisar su programación que reclamaban bajo mandato del PP y que nunca llegó a convocarse pese a que así lo dictaminaba el Reglamento Interno de la emisora municipal. En aquella época Sento Beguer denunciaba, además de un descontrol del ente por parte del Parido Popular, que no se respetaba la pluralidad: “La radio municipal actúa por dictado del gobierno municipal sin ningún control de los grupos de la oposición”.

A este respecto hacía referencia el propio Costa recordando que el PP “puso en marcha la radio sin contar con nadie y sin dar cuentas, y ahora se aprovecha de que hay un reglamento para boicotear los proyectos que ponemos en marcha, tanto en este caso como en otros”.

 [:CA]

Alfred Costa: “És lamentable que just l’endemà de la jornada mundial de la Llibertat de Premsa es retarde l’engegada d’un nou mitjà de comunicació”

La 97.3 de la freqüència modulada seguirà emetent només música. El consell de la ràdio de Torrent reunit en la vesprada d’ahir va decidir paralitzar l’inici de les emissions en proves de Radi Torrent 97.3 previstes per a avui i anunciades unes hores abans en els desdejunis quinzenals amb els mitjans de comunicació pel regidor de comunicació, Alfred Costa.

Malgrat que es tractava d’un període de proves amb un programa despertador i informació local –l’habitual d’una emissora local” per al regidor– i que Costa va comunicar als integrants del consell assessor que havia convidat a totes les associacions locals al fet que presentaren els seus projectes per a participar, tant Partit Popular com a Ciutadans i Comprimiu van decidir ajornar un projecte “elaborat per professionals del mitjà en els quals no s’ha confiat”.

Aquesta decisió a més posa en escac la reobertura oficial de l’emissora que el mateix Costa volia dur a terme el pròxim 12 de maig traient la ràdio a l’avinguda a l’altura del **ficus amb un programa doblement commemoratiu de l’inici de les emissions de Ràdio Torrent en la República fa 80 anys i de la ràdio parroquial fa 60, en el qual havien de desfilar alguns protagonistes d’aquelles primeres experiències radiofòniques i diferents representants de col·lectius socials i culturals de la ciutat com a membres de les principals associacions, músics locals, periodistes o personatges il·lustres.

Alfred Costa, en declaracions a Levante-EMV, criticava la postura de de els grups de l’oposició que impedirà que un mitjà de comunicació municipal en el qual poden i tenir veu i participar tots els col·lectius de la ciutat puga funcionar amb normalitat: “És lamentable que just l’endemà de la jornada mundial de la Llibertat de Premsa, es retarde a Torrent un projecte que suposa l’engegada d’un nou mitjà de comunicació”. El mateix periòdic informa que fonts municipals tenen la sospita que “certs grups el que pretenen és vetar a persones concretes que puguen participar en programes perquè els són incòmodes”.

La ràdio municipal, que va ser finançada amb subvencions procedents del denominat ‘Pla I’ del govern de Zapatero i que va costar prop d’1.200.000€, es va engegar al juliol de 2011 sota el govern del Partit Popular de María José Catalá, que concediria un contracte de serveis a Inma Sánchez Casabán, persona que fins a aqueix moment havia treballat en el seu gabinet de premsa. Des dels seus inicis i fins al seu cessament d’emissions per l’expiració del contracte al juliol de l’any passat, l’emissora ha estat embolicada per la polèmica i ha sigut el focus de nombroses crítiques, especialment de Comprimiu que, curiosament, veta ara la seua reobertura malgrat que s’havia confeccionat el consell assessor que havia de supervisar la seua programació que reclamaven sota mandat del PP i que mai va arribar a convocar-se malgrat que així ho dictaminava el Reglament Intern de l’emissora municipal. En aquella època Sento Beguer denunciava, a més d’un descontrol de l’ens per part del Parit Popular, que no es respectava la pluralitat: “La ràdio municipal actua per dictat del govern municipal sense cap control dels grups de l’oposició”.

Referent a açò feia referencia el propi Costa recordant que el PP “va engegar la ràdio sense comptar amb ningú i sense donar comptes, i ara s’aprofita que hi ha un reglament per a boicotejar els projectes que engeguem, tant en aquest cas com en uns altres”.

[:]