[:es]Torrent lee en valenciano en la I Semana de la Lengua [:CA]Torrent llig en valencià en la I Setmana de la Llengua [:]

[:es]

Ayer por la tarde se organizó dentro de la I Semana de la Lengua la actividad “Lee con nosotros en valenciano”, coincidiendo con la semana en que se celebra el Día del Libro. Años atrás, la lectura escogida para leer por los ciudadanos era el Tirante lo Blanch de Joanot Martorell, una novela caballeresca considerada de referencia de la literatura catalana y del Siglo de Oro valenciano. Pero, con el objetivo de dar visibilidad a los escritores valencianos actuales, este año se leerá el libro La extraña mujer mexicana, de Enric Lluch, ganador de la última edición del Premio de Narrativa Juvenil Ciutat de Torrent.

Enric Lluch, nos explicó que “es muy gratificante que la gente que liga en público aquello que tú has escrito. Me mujer un poquito de complejo porque de normal se hacen lecturas del Quijote o del Tirante lo Blanch, de estos libros que son muy emblemáticos, de los más importantes, pero si esto provoca que los niños y la gente joven se animan en la lectura, yo sería capaz de bailar ahora mismo una sardana, una sevillana, una granadina y si fuera necesario un tango”. El escritor de La extraña mujer mexicana, fue el encargado de comenzar la lectura.

Los escritores valencianos están proliferando exponencialmente, por este motivo, desde la Oficina de Promoción y Uso del Valenciano de Torrent se consideró importando la promoción del trabajo de los escritores actuales y de la lectura en valenciano, además de promover el premio de Narrativa Juvenil Ciutat de Torrent, un premio literario de gran repercusión social.

Se escogió, además, como escenario de la lectura pública “Lee con nosotros en valenciano”, la plaza de las Cortes Valencianas, un entorno natural y acogedor al centro del municipio, muy idóneo para la lectura. Un total de 136 participantes hicieron posible esta lectura pública que tuvo muy buena acogida a la ciudad de Torrent. Todos ellos recibieron un ejemplar del libro de regalo para participar en la actividad. Además asistieron al acto el alcalde, Jesús Ros, acompañado de diferentes miembros de la corporación municipal.

En la misma plaza y como otra actividad de la Semana de la Lengua, se montó la Feria del libro y de la música en valenciano, con paradas y estands donde las librerías de Torrente y editoriales valencianas, ayer y hoy venderán libros y CD en valenciano de 16.30 a 20.30 h.[:CA]

Ahir de vesprada es va organitzar dins de la I Setmana de la Llengua l’activitat “Llig amb nosaltres en valencià”, coincidint amb la setmana en què es celebra el Dia del Llibre. Anys enrere, la lectura escollida per a llegir pels ciutadans era el Tirant lo Blanch de Joanot Martorell, una novel·la cavalleresca considerada de referència de la literatura catalana i del Segle d’Or valencià. Però, amb l’objectiu de donar visibilitat als escriptors valencians actuals, enguany es llegirà el llibre L’estranya dona mexicana, d’Enric Lluch, guanyador de l’última edició del Premi de Narrativa Juvenil Ciutat de Torrent.

Enric Lluch, ens va explicar que “és molt gratificant que la gent que lliga en públic allò que tu has escrit. Em dona una miqueta de complex perquè de normal es fan lectures del Quixot o del Tirant lo Blanc, d’aquests llibres que són molt emblemàtics, dels més importants, però si això provoca que els xiquets i la gent jove s’engresquen en la lectura, jo seria capaç de ballar ara mateix una sardana, una sevillana, una granadina i si fos necessari un tango”. L’escriptor de L’estranya dona mexicana, va ser l’encarregat d’encetar la lectura.

Els escriptors valencians estan proliferant exponencialment, per este motiu, des de l’Oficina de Promoció i Ús del Valencià de Torrent es va considerar important la promoció del treball dels escriptors actuals i de la lectura en valencià, a més de promoure el Premi de Narrativa Juvenil Ciutat de Torrent, un premi literari de gran repercussió social.

Es va escollir, a més, com a escenari de la lectura pública “Llig amb nosaltres en valencià”, la plaça de les Corts Valencianes, un entorn natural i acollidor al centre del municipi, molt idoni per a la lectura. Un total de 136 participants van fer possible esta lectura pública que va tindre molt bona acollida a la ciutat de Torrent. Tots ells van rebre un exemplar del llibre de regal per participar en l’activitat. A més van assistir a l’acte l’alcalde, Jesús Ros, acompanyat de diferents membres de la corporació municipal.

En la mateixa plaça i com una altra activitat de la Setmana de la Llengua, es muntà la Fira del llibre i de la música en valencià, amb parades i estands on les llibreries de Torrent i editorials valencianes, ahir i hui vendran llibres i CD en valencià de 16.30 a 20.30 h.

[:]