[:es]Torrent busca jóvenes talentos del relato gráfico y la fotografía[:CA]Torrent cerca joves talents del relat gràfic i la fotografia[:]

[:es] Con el objetivo de promover el talento artístico y la creatividad de los jóvenes de la ciudad, el Ayuntamiento de Torrent, a través de la delegación de Juventud y Deportes, ha convocado el IV Concurso de Cómic Torrent Jove y XI Concurso de Fotografía Torrent Jove. En el concurso de cómic pueden participar jóvenes entre 12 y 35 años, individualmente o en grupo, con obras originales y no premiadas en otros concursos. En el concurso de fotografía el baremo de edad se ha situado entre los 16 y los 35 años.

En el caso del concurso del cómic, los trabajos podrán presentarse hasta el próximo 19 de octubre en l’ Espai, situado en la segunda planta del edificio Metro. Están admitidas a concurso obras en cualquier técnica y apoyo con una extensión máxima de cuatro páginas DIN A4, por una cara, tanto a una tinta como en color. Los participantes pueden elegir presentar trabajos sobre una temática libre o sobre la temática europea y, en concreto, sobre el programa Erasmus+.

Por su parte, para el concurso de fotografía y bajo la temática Defensa medioambiental, el respeto a la naturaleza y el derecho al trato digno de los seres vivos, podrán presentarse hasta el mismo 19 de octubre un máximo de 3 fotografías por participante, en formato digital y con una resolución de 300 pp. El nombre del archivo deberá corresponder con el título de la obra. Las fotografías deberán enviarse por correo a torrentjovefoto@gmail.com , indicando en el cuerpo del correo, el titulo de la fotografía y los datos personales del autor: nombre apellidos, DNI/NIE, fecha de nacimiento, teléfono, dirección postal y correo electrónico. Las imágenes presentadas podrán mostrar animales tanto en su medio natural como en su trato doméstico con personas.

El jurado designado por el alcalde de Torrent, Jesús Ros, será el encargado de seleccionar los trabajos presentados con estricto criterio de objetividad, basándose en la base de la calidad artística, originalidad e innovación creativa de las obras.

Premios

Los trabajos presentados optarán a ser premiados en ambos concursos  Por un lado, en el concurso de comic, aquellos que participen en modalidad libre y tengan entre 12 y 16 años podrán optarán a un premio de 200 euros, los participantes entre 17 y 24 años podrán obtener un premio de 500 euros y  los participantes entre 25 y 35 años, podrán ser premiados también con 500 euros. Sin embargo, aquellos que hayan presentado su trabajo en modalidad específica, podrán optar a un premio sin distinción de edad y con una dotación económica de 1.200 euros.

Por su parte, en el concurso de fotografía la mejor fotografía tanto en la modalidad medio natural como en la modalidad espacio doméstico optará a un premio de 600 euros. Además, habrá un premio de 1.000 euros para el autor o autora que presente la mejor colección, 3 fotografías. El mejor autor local recibirá un premio de 500 euros.

La organización de ambos concursos tiene prevista también la realización de una exposición de trabajos premiados.[:CA]Amb l’objectiu de promoure el talent artístic i la creativitat dels joves de la ciutat, l’Ajuntament de Torrent, a través de la delegació de Joventut i Esports, ha convocat l’IV Concurs de Còmic Torrent Jove i XI Concurs de Fotografia Torrent *Jove. En el concurs de còmic poden participar joves entre 12 i 35 anys, individualment o en grup, amb obres originals i no premiades en altres concursos. En el concurs de fotografia el barem d’edat s’ha situat entre els 16 i els 35 anys.

En el cas del concurs del còmic, els treballs podran presentar-se fins al pròxim 19 d’octubre en l’ Espai, situat en la segona planta de l’edifici Metre. Estan admeses a concurs obres en qualsevol tècnica i suport amb una extensió màxima de quatre pàgines DIN A4, per una cara, tant a una tinta com en color. Els participants poden triar presentar treballs sobre una temàtica lliure o sobre la temàtica europea i, en concret, sobre el programa Erasmus+.

Per la seua banda, per al concurs de fotografia i sota la temàtica Defensa mediambiental, el respecte a la naturalesa i el dret al tracte digne dels éssers vius, podran presentar-se fins al mateix 19 d’octubre un màxim de 3 fotografies per participant, en format digital i amb una resolució de 300 pàg. El nom de l’arxiu haurà de correspondre amb el títol de l’obra. Les fotografies hauran d’enviar-se per correu a torrentjovefoto@gmail.com , indicant en el cos del correu, el titule de la fotografia i les dades personals de l’autor: nomene cognoms, DNI/NIE, data de naixement, telèfon, adreça postal i correu electrònic. Les imatges presentades podran mostrar animals tant en el seu mitjà natural com en el seu tracte domèstic amb persones.

El jurat designat per l’alcalde de Torrent, Jesús Ros, serà l’encarregat de seleccionar els treballs presentats amb estricte criteri d’objectivitat, basant-se en la base de la qualitat artística, originalitat i innovació creativa de les obres.

Premis

Els treballs presentats optaran a ser premiats en tots dos concursos D’una banda, en el concurs de comic, aquells que participen en modalitat lliure i tinguen entre 12 i 16 anys podran optaran a un premi de 200 euros, els participants entre 17 i 24 anys podran obtenir un premi de 500 euros i els participants entre 25 i 35 anys, podran ser premiats també amb 500 euros. No obstant açò, aquells que hagen presentat el seu treball en modalitat específica, podran optar a un premi sense distinció d’edat i amb una dotació econòmica d’1.200 euros.

Per la seua banda, en el concurs de fotografia la millor fotografia tant en la modalitat mitjà natural com en la modalitat espai domèstic optarà a un premi de 600 euros. A més, hi haurà un premi d’1.000 euros per a l’autor o autora que presente la millor col·lecció, 3 fotografies. El millor autor local rebrà un premi de 500 euros.

L’organització de tots dos concursos té prevista també la realització d’una exposició de treballs premiats.[:]