PP, Ciutadans i Compromís ‘silencien’ la ràdio municipal

Alfred Costa: “És lamentable que just l’endemà de la jornada mundial de la Llibertat de Premsa es retarde l’engegada d’un nou mitjà de comunicació”

La 97.3 de la freqüència modulada seguirà emetent només música. El consell de la ràdio de Torrent reunit en la vesprada d’ahir va decidir paralitzar l’inici de les emissions en proves de Radi Torrent 97.3 previstes per a avui i anunciades unes hores abans en els desdejunis quinzenals amb els mitjans de comunicació pel regidor de comunicació, Alfred Costa.

Malgrat que es tractava d’un període de proves amb un programa despertador i informació local –l’habitual d’una emissora local” per al regidor– i que Costa va comunicar als integrants del consell assessor que havia convidat a totes les associacions locals al fet que presentaren els seus projectes per a participar, tant Partit Popular com a Ciutadans i Comprimiu van decidir ajornar un projecte “elaborat per professionals del mitjà en els quals no s’ha confiat”.

Aquesta decisió a més posa en escac la reobertura oficial de l’emissora que el mateix Costa volia dur a terme el pròxim 12 de maig traient la ràdio a l’avinguda a l’altura del **ficus amb un programa doblement commemoratiu de l’inici de les emissions de Ràdio Torrent en la República fa 80 anys i de la ràdio parroquial fa 60, en el qual havien de desfilar alguns protagonistes d’aquelles primeres experiències radiofòniques i diferents representants de col·lectius socials i culturals de la ciutat com a membres de les principals associacions, músics locals, periodistes o personatges il·lustres.

Alfred Costa, en declaracions a Levante-EMV, criticava la postura de de els grups de l’oposició que impedirà que un mitjà de comunicació municipal en el qual poden i tenir veu i participar tots els col·lectius de la ciutat puga funcionar amb normalitat: “És lamentable que just l’endemà de la jornada mundial de la Llibertat de Premsa, es retarde a Torrent un projecte que suposa l’engegada d’un nou mitjà de comunicació”. El mateix periòdic informa que fonts municipals tenen la sospita que “certs grups el que pretenen és vetar a persones concretes que puguen participar en programes perquè els són incòmodes”.

La ràdio municipal, que va ser finançada amb subvencions procedents del denominat ‘Pla I’ del govern de Zapatero i que va costar prop d’1.200.000€, es va engegar al juliol de 2011 sota el govern del Partit Popular de María José Catalá, que concediria un contracte de serveis a Inma Sánchez Casabán, persona que fins a aqueix moment havia treballat en el seu gabinet de premsa. Des dels seus inicis i fins al seu cessament d’emissions per l’expiració del contracte al juliol de l’any passat, l’emissora ha estat embolicada per la polèmica i ha sigut el focus de nombroses crítiques, especialment de Comprimiu que, curiosament, veta ara la seua reobertura malgrat que s’havia confeccionat el consell assessor que havia de supervisar la seua programació que reclamaven sota mandat del PP i que mai va arribar a convocar-se malgrat que així ho dictaminava el Reglament Intern de l’emissora municipal. En aquella època Sento Beguer denunciava, a més d’un descontrol de l’ens per part del Parit Popular, que no es respectava la pluralitat: “La ràdio municipal actua per dictat del govern municipal sense cap control dels grups de l’oposició”.

Referent a açò feia referencia el propi Costa recordant que el PP “va engegar la ràdio sense comptar amb ningú i sense donar comptes, i ara s’aprofita que hi ha un reglament per a boicotejar els projectes que engeguem, tant en aquest cas com en uns altres”.