[:es]Nicolau Andreu gana “els Jocs Florals” organizados por Ramón y Cajal[:CA]Nicolau Andreu guanya els Jocs Florals organitzats per Ramón y Cajal[:]

[:es]

Un año más, la falla Ramón y Cajal de Torrent ha organizado “els Jocs Florals”, que este año celebran la 40 edición. Un concurso que forma parte de la Semana Cultural de la comisión y que congregó borde dos-cientos personas entre participantes, falleros y amigos del barrio. La falla Nicolau Andreu resultó la comisión ganadora de esta edición llena de emoción y sentimiento.

Después de una actuación musical al casal de la falla, empezó la lectura de las puntuaciones por parte del jurado. En la categoría infantil, el primer premio en la categoría A, ha sido para Carmen Furió (de Sant Roc) con la obra Muñecos ya ya ya y el segundo premio para el niño Adrián Martínez (de Antonio Pardo) con Hermandad fallera. Respecto de la categoría B, compuesta por niños de más de diez años, el primer premio lo ha obtenido, María Andreu (de Ramón y Cajal) con El amor de dos muñecos y el segundo premio fue para Roberto Gómez (de Nicolau Andreu) con Las fallas mi camino.

En la categoría adulta, la obra Inmortal de José Fernando Andreu (de Ramón y Cajal) fue la ganadora del concurso. En segundo lugar quedó Josep Simó (de Àngel del Alcázar) con el poema De juegos y de flores y en tercer lugar, Vicente Mora (de Antonio Pardo) con La clave a la cerradura. Finalmente, todos los participantes recibieron una flor natural, símbolo de “els Jocs Florals”, igual que las falleras mayores de Torrent y las cortes de Honor.

El alcalde, Jesús Ros y el delegado del área de Fallas, Alfred Costa, quienes también participaron como jurado, estuvieron presentes en esta noche de poesía y cultura torrentina. Todas estas poesías aparecerán en un libro que será editado el próximo año para difundir las obras de todos las personas participantes.[:CA]

Un any més, la falla Ramón y Cajal de Torrent ha organitzat els Jocs Florals, que enguany celebren la 40 edició. Un concurs que forma part de la Setmana Cultural de la comissió i que va congregar vora dos-centes persones entre participants, fallers i amics del barri. La falla Nicolau Andreu va resultar la comissió guanyadora d’esta edició plena d’emoció i sentiment.

Després d’una actuació musical al casal de la falla, començà la lectura de les puntuacions per part del jurat. En la categoria infantil, el primer premi en la categoria A, ha sigut per a Carmen Furió (de Sant Roc) amb l’obra Ninots ja ja ja i el segon premi per al xiquet Adrián Martínez (d’Antonio Pardo) amb Germanor fallera. Respecte de la categoria B, composta per xiquets de més de deu anys,  el primer premi l’ha obtingut,  María Andreu (de Ramón y Cajal)  amb L’amor de dos ninots i el segon premi fou per a Roberto Gómez (de Nicolau Andreu) amb Les falles el meu camí.

En la categoria adulta, l’obra Immortal de José Fernando Andreu (de Ramón y Cajal) va ser la guanyadora del concurs. En segon lloc va quedar Josep Simó (d’Àngel de l’Alcàsser) amb el poema De jocs i de flors i en tercer lloc, Vicente Mora (d’Antonio Pardo) amb La clau al pany. Finalment, tots els participants van rebre una flor natural, símbol dels Jocs Florals, igual que les falleres majors de Torrent i les corts d’Honor.

L’alcalde, Jesús Ros i el delegat de l’àrea de Falles, Alfred Costa, qui també hi va participar com  a jurat, van estar presents en esta nit de poesia i cultura torrentina. Totes estes poesies apareixeran en un llibre que serà editat el pròxim any per a difondre les obres de totes les persones participants.

[:]