[:es]El Consell dels Xiquets i Xiquetes traslada sus propuestas al alcalde Jesús Ros[:CA]El Consell dels Xiquets i Xiquetes trasllada les seues propostes a l’alcalde Jesús Ros[:]

[:es]

Esta mañana el alcalde Jesús Ros junto a  Patricia Sáez, concejala del área de Educación y Dinamización Lingüística y Encarna Lerma, concejala del área de Derechos Personales han recibido al “Consell dels Xiquets i Xiquetes”.

Este año, en la asamblea han participado treinta y cuatro niños y niñas de diecisiete colegios de la localidad y han hecho lectura de las diecisiete propuestas  que previamente habían acordado en la reunión que tuvo el Consell el pasado 21 de abril.

Cada año, desde el Consell, se elige un tema a trabajar y este año ha sido el de la lectura, sobre el cual han girado las propuestas leídas por cada uno de los colegios y algunas de ellas han sido: la organización de actividades de cuenta cuentos, tertulias literarias y firmas de libros, un contenedor de “reciclado” de libros donde la gente deposite los libros que ya no quiera para dárselos a gente que los necesite y la instalación de música ambiente en el Espai, entre otras. Y todas las propuestas se han aprobado por unanimidad.

Patricia Sáez ha afirmado en la asamblea que “este órgano desempeña una función muy importante puesto que permite conocer las necesidades y demandas de los más pequeños de primera mano y además refuerza el trabajo entre las diferentes escuelas creando una comunidad educativa fuerte y comprometida por la educación en Torrent”.

[:CA]

Aquest matí l’alcalde Jesús Ros al costat de Patricia Sáez, regidora de l’àrea d’Educació i Dinamització Lingüística i Encarna Lerma, regidora de l’àrea de Drets Personals han rebut a el “Consell dels Xiquets i Xiquetes”.

Enguany, en l’assemblea han participat trenta-quatre xiquets i xiquetes de disset col·legis de la localitat i han fet lectura de les disset propostes que prèviament havien acordat en la reunió que va tenir el Consell el passat 21 d’abril.

Cada any, des del Consell, es tria un tema a treballar i enguany ha sigut el de la lectura, sobre el qual han girat les propostes llegides per cadascun dels col·legis i algunes d’elles han sigut: l’organització d’activitats de compte contes, tertúlies literàries i signatures de llibres, un contenidor de “reciclat” de llibres on la gent diposite els llibres que ja no vulga per a donar-li’ls a gent que els necessite i la instal·lació de música ambiente en l’Espai, entre unes altres. I totes les propostes s’han aprovat per unanimitat.

Patricia Sáez ha afirmat en l’assemblea que “aquest òrgan exerceix una funció molt important lloc que permet conèixer les necessitats i demandes dels més xicotets de primera mà i a més reforça el treball entre les diferents escoles creant una comunitat educativa forta i compromesa per l’educació a Torrent”.[:]