[:es]El Ayuntamiento de Torrent y Aigües de l’Horta colaboran en un proyecto de repoblación con especies autóctonas en el Vedat[:CA]L’Ajuntament de Torrent i Aigües de l’Horta col·laboren en un projecte de repoblació amb espècies autòctones en el Vedat[:]

[:es]

El Ayuntamiento de Torrent y Aigües de l’Horta  organizan una campaña de repoblación con 50 árboles autóctonos, entre QuercusIlex y CeltisAustralis, en el Área Recreativa La Marxadella (El Vedat). Esta iniciativa se desarrollará los días 27, 28 y 29 de enero por parte de nueve centros escolares de la zona, tres cada día, los cuales tras la plantación y apadrinamiento simbólico de un árbol,realizarán diferentes actividades didácticas sobre la importancia que tienen los recursos forestales para la vida, así como la necesidad de proteger el medio ambiente. Por último, el día 31 representantes de la Corporación Municipal del Ayuntamiento de Torrent y de Aigües de L’Horta, junto con la Asociación de vecinos El Vedat concluirán la última jornada de esta campaña, en la que además podrán participar los vecinos del municipio.

La colaboración de Aigües de l’Horta parte de la iniciativa ‘No le pases factura al planeta’ en la que la compañía se compromete a destinar el coste de papel de aquellos clientes que han optado por la factura online a campañas que permitan reducir la huella de carbono en Torrent.

Para repoblar la zona y garantizar la supervivencia del arbolado,la compañía gestora del ciclo integral del agua en el municipio utilizará un compost elaborado a partir de lodos de depuradora y restos de poda que ha sido desarrollado, tras diez años de investigación,por Hidraqua, empresa participada en Aigües de l’Horta y el Grupo de Investigación Aplicada en Agro-química y Medio Ambiente de la Universidad Miguel Hernández. Este abono ha sido desarrollado específicamente para su uso en campañas de repoblación de especies forestales y arbustivas en ambientes mediterráneos, ya que asegura la correcta implantación y desarrollo temprano de las especies.

“La huella de carbono que compensarán estos árboles supera la que genera todo el papel reciclado utilizado en la oficina de Torrent de Aigües de l’Horta” según ha indicado Salvador Santamaría, Gerente de la compañía gestora de ciclo integral de agua en Torrent. Además, ha asegurado que “Esta iniciativa se engloba dentro del compromiso medioambiental que Aigües de l’Horta ha mantenido desde sus inicios y que se ha visto reflejado en acciones como las campañas de concienciación y sensibilización ambiental que la compañía imparte en los centros de educación primaria o la puesta en marcha de L’Espai del Aiguaun espacio cultural, didáctico y lúdico que acerca a los estudiantes el ciclo natural y urbano del agua, y la importancia decisiva de este recurso”.

[:CA]

L’Ajuntament de Torrent i Aigües de l’Horta organitzen una campanya de repoblació amb 50 arbres autòctons, entre QuercusIlex i CeltisAustralis, en l’Àrea Recreativa La Marxadella (El Vedat). Esta iniciativa es desenvoluparà els dies 27, 28 i 29 de gener per part de nou centres escolars de la zona, tres cada dia, els quals després de la plantació i apadrinament simbòlic d’un arbre,realitzaran diferents activitats didàctiques sobre la importància que tenen els recursos forestals per a la vida, així com la necessitat protegir el medi ambient. Finalment, el dia 31 representants de la corporació Municipal de l’Ajuntament de Torrent i d’Aigües de l’Horta, junt amb l’Associació de veïns El Vedat conclouran l’última jornada d’esta campanya, en la que a més podran participar els veïns del municipi.

La col·laboració d’Aigües de l’Horta part de la iniciativa ‘No li passes factura al planeta’ en la que la companyia es compromet a destinar el cost de paper d’aquells clients que han optat per la factura online a campanyes que permeten reduir l’empremta de carboni en Torrent.

Per a repoblar la zona i garantir la supervivència de l’arbratge,la companyia gestora del cicle integral de l’aigua en el municipi utilitzarà un compost elaborat a partir de fangs de depuradora i restes de poda que ha sigut desenvolupat, després de deu anys d’investigació,per Hidraqua, empresa participada a Aigües de l’Horta i el Grup d’Investigació Aplicada en Agroquímica i Medi Ambient de la Universitat Miguel Hernández. Este abonament ha sigut desenvolupat específicament per al seu ús en campanyes de repoblació d’espècies forestals i arbustives en ambients mediterranis, ja que assegura la correcta implantació i desenvolupament primerenc de les espècies.

“L’empremta de carboni que compensaran estos arbres supera la que genera tot el paper reciclat utilitzat en l’oficina de Torrent d’Aigües de l’Horta” segons ha indicat Salvador Santamaría, Gerent de la companyia gestora de cicle integral d’aigua en Torrent. A més, ha assegurat que “Esta iniciativa s’engloba dins del compromís mediambiental que Aigües de l’Horta ha mantingut des dels seus inicis i que s’ha vist reflectit en accions com les campanyes de conscienciació i sensibilització ambiental que la companyia impartix en els centres d’educació primària o la posada en marxa de l’Espai de l’Aiguaun espai cultural, didàctic i lúdic que acosta als estudiants el cicle natural i urbà de l’aigua, i la importància decisiva d’este recurs”.

[:]