[:es]100 años de cine en Torrent[:CA]100 anys de cinema a Torrent[:]

[:es]

El EMAT acoge la presentación del libro El cine en Torrent 1911-1996y la exposición “Una història del cinema de Torrent”, platos fuertes de una gran efeméride

 Foodtrucks con menús de películas, concentración de coches clásicos aparecidos en el cine y conciertos de bandas sonoras completan un mes de actividades

 El próximo 22 de noviembre se cumplen oficialmente 105 años de la autorización de apertura del primer cine estable en Torrent, el “Cervantes”. Por este motivo, el Ayuntamiento -en colaboración con numerosas asociaciones- ha preparado una programación de actividades con los focos puestos en el mundo del cine. El libro “El cine en Torrent, 1911-1996”, que será presentado la tarde del jueves 17 en la sala de exposiciones del EMAT, es obra de Jorge Sánchez Antúnez. La obra fue la espoleta de un sinfín de actividades que han ido fraguando y que se desarrollarán las próximas semanas en la capital de l’Horta Sud y entre las que destaca una magnífica exposición retrospectiva que ocupará las paredes del EMAT invitando a un viaje en el tiempo. Los asistentes podrán adentrarse en la magia del cine de las últimas décadas en la ciudad contemplando carteles originales, butacas de los antiguos cines, fotografías de gran formato, bobinas y proyectores o vestidos de artistas de reconocido prestigio nacional, sin olvidar una parte importante de la misma: la colección de programas de mano originales aportados por Enrique Carratalá y que forman parte del libro presentado.

El concejal de Actividades Lúdicas, Alfred Costa ha señalado que “Torrent fue durante muchos años un referente con numerosas salas de estrenos, alguna de ellas de entre las más grandes que existían entonces, y albergaron estrenos de títulos nacionales a los que acudían las estrellas del séptimo arte. Con la intención de recuperar para la memoria ese capítulo de nuestra historia, hemos recreado esa parte de nuestro patrimonio. Un homenaje a los empresarios que se atrevieron a cambiar las vidas de muchos torrentinos y torrentinas con las magníficas historias que se proyectaban en sus pantallas”.

El libro, del que se han impreso 500 ejemplares, se enviará a instituciones, universidades, fundaciones o institutos de estudio vinculados al cine y su historia pues se trata de un documento de consulta para todos los amantes del cine en particular, del audiovisual en general y por supuesto de quienes consideran el cine y todas las artes que lo envuelven, un lenguaje con el que cambiar la vida de las personas. El ayuntamiento colgará en la web mañana mismo la versión digital del mismo para que puedan descargarla quienes tengan interés y poder acceder a esta edición desde cualquier rincón del planeta,

La exposición “Una història del cinema a Torrent”, que también se presentará mañana a las 19 h en la sala EMAT, es un “fotograma” de la historia de la ciudad. Una muestra de los auténticos cines Liceo, Avenida o Montecarlo, entre otros muchos con los que contó el municipio. La gente podrá disfrutar de una colección de objetos originales rescatados de algunas de las salas que en su día cerraron sus puertas: proyector, sillas de una sala de cine, barra de bar, bobinas, señalética…

Completan las actividades la Concentración de Vehículos Clásicos del domingo 20 que tomarán los alrededores de La Torre y entre los que destaca una selección de coches de película donde los aficionados podrán disfrutar de los vehículos que protagonizaron los largometrajes más importantes del cine. El fin de semana del 25 de noviembre, una caravana de Foodtrucks tomará la ciudad para ofrecer los menús que tomaban las estrellas de Holywood en las pelis que han sido éxitos de taquillla; y se completará con un ciclo de conciertos de bandas sonoras  de la mano de la Agrupació de Majors de L’horta Sud con un repertorio de películas clásicas y otros dos de las mano de diferentes formaciones de la Unió Musical de Torrent y el Cercle Catòlic.

Lógicamente, las proyecciones de cine serán protagonistas con una selección de títulos escogidos para la ocasión y que permitirán ayudar a los visitantes en ese viaje en el tiempo propuesto Destaca el viernes 18 la proyección de la primera película muda que se recuerda: Vida, pasión y Muerte de Nuestro Señor Jesucristo del año 1913.

Pero esta programación no olvida su toque solidario. De la mano de la falla Nicolau Andreu, se celebrará el 25 de noviembre la Gala de Entrega de los premios “Nicolauets” con la exhibición de los cortos participantes. Además, se realizarán visitas concertadas en el EMAT, que contará con talleres  infantiles por la mañana, y para adultos por la tarde. Los talleres mostrarán como se realizarán los efectos especiales, o los secretos del cine mudo. Las visitas son previamente concertadas por el público, y ya hay un gran número de inscritos.

pincha aquí para ver el programa de cine

cartel-fin1

[:CA]

programa-cine El EMAT acull la presentació del llibre El cinema a Torrent 1911-1996i l’exposició “Una història del cinema de Torrent”, plats forts d’una gran efemèride

Foodtrucks amb menús de pel·lícules, concentració de cotxes clàssics apareguts en el cinema i concerts de bandes sonores completen un mes d’activitats

El pròxim 22 de novembre es compleixen oficialment 105 anys de l’autorització d’obertura del primer cinema estable a Torrent, el “Cervantes”. Per aquest motiu, l’Ajuntament -en col·laboració amb nombroses associacions- ha preparat una programació d’activitats amb els focus posats en el món del cinema. El llibre “El cinema en Torrent, 1911-1996”, que serà presentat la vesprada del dijous 17 en la sala d’exposicions del  EMAT, és obra de Jorge Sánchez Antúnez. L’obra va ser l’espoleta d’una infinitat d’activitats que han anat forjant i que es desenvoluparan les pròximes setmanes en la capital de l’Horta Sud i entre les quals destaca una magnífica exposició retrospectiva que ocuparà les parets de l’EMAT convidant a un viatge en el temps. Els assistents podran endinsar-se en la màgia del cinema de les últimes dècades en la ciutat contemplant cartells originals, butaques dels antics cinemes, fotografies de gran format, bobines i projectors o vestits d’artistes de reconegut prestigi nacional, sense oblidar una part important de la mateixa: la col·lecció de programes de mà originals aportats per Enrique Carratalá i que formen part del llibre presentat.

El regidor d’Activitats Lúdiques, Alfred Costa ha assenyalat que “Torrent va ser durant molts anys un referent amb nombroses sales d’estrenes, alguna d’elles d’entre les més grans que existien llavors, i van albergar estrenes de títols nacionals als quals acudien els estels del setè art. Amb la intenció de recuperar per a la memòria aqueix capítol de la nostra història, hem recreat aqueixa part del nostre patrimoni. Un homenatge als empresaris que es van atrevir a canviar les vides de molts torrentins i torrentines amb les magnífiques històries que es projectaven en les seues pantalles”.

El llibre, del que s’han imprés 500 exemplars, s’enviarà a institucions, universitats, fundacions o instituts d’estudi vinculats al cinema i la seua història doncs es tracta d’un document de consulta per a tots els amants del cinema en particular, de l’audiovisual en general i per descomptat d’els qui consideren el cinema i totes les arts que ho emboliquen, un llenguatge amb el qual canviar la vida de les persones. L’ajuntament penjarà en el web matí mateix la versió digital del mateix perquè puguen descarregar-la els qui tinguen interès i poder accedir a aquesta edició des de qualsevol racó del planeta.

L’exposició “Una història del cinema a Torrent”, que també es presentarà matí a les 19 h en la sala EMAT, és un “fotograma” de la història de la ciutat. Una mostra dels autèntics cinemes Liceu, Avinguda o Montecarlo, entre molts altres amb els quals va explicar el municipi. La gent podrà gaudir d’una col·lecció d’objectes originals rescatats d’algunes de les sales que en el seu moment van tancar les seues portes: projector, cadires d’una sala de cinema, barra de bar, bobines,…

Completen les activitats la Concentració de Vehicles Clàssics del diumenge 20 que prendran els voltants de la Torre i entre els quals destaca una selecció de cotxes de pel·lícula on els afeccionats podran gaudir dels vehicles que van protagonitzar els llargmetratges més importants del cinema. El cap de setmana del 25 de novembre, una caravana de Foodtrucks prendrà la ciutat per a oferir els menús que prenien els estels de Holywood en les pelis que han sigut èxits de taquilla; i es completarà amb un cicle de concerts de bandes sonores de la mà de l’Agrupació de Majors de L’horta Sud amb un repertori de pel·lícules clàssiques i altres dues de les mà de diferents formacions de la Unió Musical de Torrent i el Cercle Catòlic.

Lògicament, les projeccions de cinema seran protagonistes amb una selecció de títols escollits per a l’ocasió i que permetran ajudar als visitants en aqueix viatge en el temps proposat Destaca el divendres 18 la projecció de la primera pel·lícula muda que es recorda: Vida, passió i Mort del nostre Senyor Jesucrist de l’any 1913.

Però aquesta programació no oblida el seu toc solidari. De la mà de la falla Nicolau Andreu, se celebrarà el 25 de novembre la Gala de Lliurament dels premis “Nicolauets” amb l’exhibició dels curts participants. A més, es realitzaran visites concertades en l’EMAT, que comptarà amb tallers infantils al matí, i per a adults a la vesprada. Els tallers mostraran com es realitzaran els efectes especials, o els secrets del cinema mut. Les visites són prèviament concertades pel públic, i ja hi ha un gran nombre d’inscrits.

punxa ací per a veure el programa de cinema

cartel-fin1

[:]